“De o’s in ZorgPromotor staan voor ontzorgen, ontlasten, ondersteunen en onderscheiden.”
Ilse van Broekhoven
Van Broekhoven Fysiotherapie is al een aantal jaren klant bij ZorgPromotor. Kirsten Elenbaas van ZorgPromotor en praktijkeigenaren Ilse en Ronald van Broekhoven hebben al een rijk verleden met elkaar. Toen de praktijk op zoek was naar een onderscheidende positionering voor hun prachtige, moderne pand in Roosendaal hebben ze meteen bij ZorgPromotor aan de bel getrokken. We hebben Van Broekhoven Fysiotherapie geholpen met de rebranding, de positionering, een nieuwe website en houden nu alle online communicatie-kanalen bij vanuit het maandelijkse ZorgPromotor Instap Abonnement. Wij hebben Ilse gevraagd naar haar ervaringen met onze dienstverlening.
Ilse: “Ronald en ik zijn inmiddels de vijftig gepasseerd en dan kom je in de fase dat je opnieuw gaat kijken waar je precies met de praktijk naar toe wilt. Hoe gaan we de toekomst verder uitstippelen. Met onze fysiotherapiepraktijk willen we naar buiten toe communiceren hoe we te werk gaan en waar wij als fysiotherapeuten voor staan. Dat is zorg verlenen die verder gaat dan alleen de behandeling zelf. We leveren specialistische zorg met aandacht. Daarmee willen we ons onderscheiden. Om die boodschap aan onze doelgroep mee te geven kun je tegenwoordig niet meer om online communicatie heen. Je zult wel moeten om daarmee de vindbaarheid van je praktijk op internet te vergroten. Daarom hebben we geïnvesteerd in diverse communicatiemiddelen zoals een professionele website, een maandelijkse nieuwsbrief en onze social media kanalen.”
Waarom heb je gekozen om met ZorgPromotor te gaan werken?
“We hebben destijds gekozen voor ZorgPromotor omdat wij vanuit ons netwerk al kennis hadden gemaakt met Kirsten. Zij heeft goede kennis van onze beroepsgroep. Dit vinden wij heel prettig werken. ZorgPromotor heeft een aantal jaren geleden een strategische sessie georganiseerd bij ons in de praktijk en een communicatieplan voor onze praktijk uitgewerkt. Dat zag er heel goed uit. Kirsten gaf ons het vertrouwen dat onze communicatie bij haar organisatie in goede handen was.”
Heb je nog getwijfeld in het begin? Zo ja, waarom heb je besloten het toch te doen?
“Ik heb nog even getwijfeld vanwege de maandelijkse kosten van het instap abonnement. In eerste instantie dacht ik dat die maandelijkse kosten teveel op ons budget zouden drukken. De fysiotherapiebranche is nu niet direct een dikke vetpot, dat weet iedereen. Maar daar ben ik van teruggekomen. Het weegt namelijk niet op tegen de tijd die je er anders zelf in moet steken. En ieder zijn vak, nietwaar. ZorgPromotor neemt ons veel werk uit handen.”
“ZorgPromotor neemt ons veel werk uit handen.”
Hoe is jullie ervaring met de dienstverlening van ZorgPromotor?
“Goed; ik ben zeer tevreden. Ik heb een vast aanspreekpunt binnen ZorgPromotor en dat is Julian. Julian is een heel fijn en prettig persoon om mee samen te werken. Een appje of telefoontje van mij en hij regelt het direct. Zelfs op zijn vrije dag. Er is altijd overleg over de social media berichten en de blogs die op onze website worden geplaatst. De ene maand hebben we zelf veel nieuws uit de praktijk en de andere maand leunen we meer op de creativiteit van ZorgPromotor. Dat vult elkaar mooi aan. We vormen een team; daar heb ik niets op aan te merken.”
Wat heeft de dienstverlening de praktijk al opgeleverd? Voldoet dat aan je verwachtingen?
“Het voldoet absoluut aan mijn verwachtingen. Het heeft mij ontzorgd. Er is nu met veel meer regelmaat communicatie vanuit onze praktijk. Wij gaan nu ook binnenkort starten met narrowcasting voor in onze wachtkamers. Ik ben over het algemeen heel tevreden. Wanneer ik vragen en/of opmerkingen heb over een bepaald bericht dan is er altijd de ruimte en de mogelijkheid om direct te sparren en om snel te schakelen.”
Heb je een voorbeeld uit onze samenwerking wat je extra is bijgebleven?
“Tijdens de eerste lockdown moesten er snel wat extra berichten op onze website en social media. Dat was binnen no-time geregeld. Dat snelle schakelen zit er sowieso in, maar tijdens de lockdown was het ontzettend fijn dat je daarop kon rekenen. Dat geldt ook voor de berichten die ik spontaan wil plaatsen. Ik communiceer dat met Julian en dan weet ik dat het goed komt. Julian zit er bovenop, meer dan eigenlijk de bedoeling is volgens mij. Laten we dat maar niet aan de grote klok hangen.”
Wat bevalt jou het meeste aan onze samenwerking?
“De service! En dat de dienstverlening van ZorgPromotor mij ontlast en ontzorgt zodat ik zelf niet continue na moet denken over social media berichten. Julian weet inmiddels precies hoe wij daarin staan. We willen relevante en actuele berichten die passen bij onze praktijk.
Ook de rapportages die wij met regelmaat ontvangen van ZorgPromotor zijn fijn. De cijfertjes achter de schermen zogezegd. Van mijn medewerkers krijg ik wel eens de vraag of het wel nodig is dat hele social media gedoe. Collega’s vinden het soms wel eens teveel. Dan is het fijn dat je kunt aantonen wat het doet, dat je kunt uitleggen dat het achter de schermen onze vindbaarheid verhoogt.”
Beveel je ZorgPromotor aan bij collega’s of andere zorgondernemers? Zo ja, waarom?
“Ja, absoluut. ZorgPromotor is een deskundig communicatiebureau. Ze ontzorgen, ondersteunen en ontlasten je als ondernemer.”