“ZorgPromotor zorgt voor het digitale uithangbord van de praktijk!”
Joost van Leusden
“Begin 2021 zijn Joost van Leusden en Ernest Markesteijn, de praktijkeigenaren van Fysiotherapie Dubbeldam in Dordrecht, in zee gegaan met ZorgPromotor. Zelf waren ze al actief op social media maar ze vonden dat het naar een hoger plan getild moest worden. Daarom hebben Joost en Ernest besloten een ZorgPromotor Instap Abonnement af te sluiten. De praktijk kreeg een volledig nieuwe website en alle online communicatie wordt nu uitbesteed aan ZorgPromotor. Joost: “Ik vond het eerst best spannend om het allemaal uit te besteden, maar ik heb er geen moment spijt van gehad.”
Joost: “Wij waren zelf al bezig om via onze social media kanalen onze doelgroep te informeren en om daarmee meer kliks te genereren naar onze website. Voor ons staat de website op nummer één en social media op nummer twee. Om de vindbaarheid van onze praktijkwebsite te vergroten is het belangrijk om hier regelmaat in te houden. Het was voor ons een grote stap om samen met ZorgPromotor dit te gaan doen, maar wat er nu het afgelopen jaar is gedaan, is heel mooi.”
Waarom heb je gekozen om met ZorgPromotor in zee te gaan?
“Wij hebben ervoor gekozen om met ZorgPromotor samen te gaan werken om een mooie multifunctionele website neer te kunnen zetten en om de social media te optimaliseren en de continuïteit daarin vast te houden. Het belangrijkste was dat daar structuur in zou komen door twee keer per week een bericht online te plaatsen. Het ene bericht informatief en het andere bericht persoonlijk. Wij vinden het goed om dat op die manier wekelijks voorbij te zien komen.”
“Het was voor ons een grote stap om dit te gaan doen maar wat er nu het afgelopen jaar is gedaan, is heel mooi.”
Heb je nog getwijfeld in het begin? Zo ja, Waarom heb je besloten het toch te doen?
“Op een gegeven moment moet je die eerste stap zetten. Wij vonden dat er met onze kanalen en website gewoon wat gedaan moest worden, we wilden het naar een hoger plan tillen. Voor ons waren de tarieven bij ZorgPromotor duidelijk; zoveel kost een website, dit zijn de abonnementskosten en deze werkzaamheden zitten in het pakket. We weten precies wat er binnen ons budget valt en wat we jaarlijks aan het abonnement kwijt zijn. Het enige wat je niet zeker kan weten, zijn de resultaten. Na een goed gesprek met Kirsten Elenbaas van ZorgPromotor, waarbij ze ons erop wees dat het een goede investering zou zijn, hebben we besloten ervoor te gaan, zonder enige spijt!”
Wat bevalt jou het meeste aan de samenwerking met ZorgPromotor?
“Ik vind het ontzettend fijn dat de lijntjes kort zijn en de drempel heel laag ligt. Zo is het makkelijk om even een mailtje te sturen en dat wordt snel opgepakt. Naar mijn mening verloopt de samenwerking heel goed. Er zijn tijden dat we even wat minder contact hebben, waarbij we alleen social media doen en soms is er een periode dat we een compleet nieuwe pagina op de website laten zetten. Het werkt prima zo op deze manier.”
Met een halfjaarlijks rapport geeft onze promotor Julian aan wat er goed en minder goed loopt. Wij kunnen daar dan vervolgens weer op reageren en met hem afstemmen wat we gaan oppakken. De communicatie verloopt prima.”
Wat heeft de dienstverlening de praktijk al opgeleverd? Voldoet dat aan je verwachtingen?
“Naast een prachtige website heeft het veel meer klanten opgeleverd. Als ik nu naar mijn eigen website kijk, dan zie ik onze praktijk zo gepresenteerd dat het volledig representatief is en dat is een goed gevoel. Daarnaast lukt het ook om nu structuur in onze social media berichten aan te houden. Het voldoet zeker weten aan mijn verwachtingen.”
Heb je een voorbeeld uit onze samenwerking wat je extra is bijgebleven? Of waar je heel veel aan hebt gehad?
“Naast de opbouw van de website is ook de vindbaarheid veel beter. De ene dag worden onze berichten geliket en de andere dag hangen ze bij ons aan de telefoon. Die combinatie van website en continuïteit op social media werkt super.”
Wat bevalt jou het meeste aan onze dienstverlening?
“Vooral de korte lijnen met Julian. Als we ergens mee zitten, dan kan ik meteen contact met hem opnemen. Geen bericht is goed bericht en de input voor onze social media berichten is goed. We vallen niet in herhaling met onze berichten.”
Beveel je ZorgPromotor aan bij collega’s of andere zorgondernemers? Zo ja, waarom?
“Nou ja, hier in de buurt niet uiteraard…. Maar ik zou ZorgPromotor zeker aanbevelen aan andere praktijken. We zijn blij dat we voor jullie hebben gekozen.”