Investeer in employer branding
Het aantrekken van gekwalificeerd personeel is één van de grootste uitdagingen binnen de zorg. Met meer dan 70% van de vacatures die onvervuld blijven en een toenemende uitstroom van zorgpersoneel, wordt het alleen maar lastiger om goede gemotiveerde mensen te vinden, laat staan te houden. Als u investeert in uw medewerkers, dan investeert u in de toekomst van uw organisatie. Employer branding of internal branding is in deze tijd onmisbaar geworden in uw wervings- en communicatiestrategie. ZorgPromotor gaat graag samen met u aan de slag om van uw personeel ambassadeurs te maken.
Hoe werkt employer branding?
Niet alleen patiënten, maar ook uw medewerkers moeten een goed gevoel hebben bij de organisatie. Uw medewerkers zijn immers het hart van de organisatie en daarmee de sleutel tot succes. Daarom moet u in een continu proces werken aan het creëren van betrokken, productieve, blije medewerkers. Als het duidelijk is dat uw medewerkers volledig op hun plek zitten, heeft dit een positief effect op potentiële nieuwe medewerkers en ook patiënten zullen het opmerken.
“Als uw employer branding staat als een huis, trekt dat sollicitanten aan die perfect bij de organisatie passen en het succes van de organisatie dragen.”
Hoe gaan wij te werk bij het werven van nieuw zorgpersoneel?
Stap 1. Het DNA moet staan als een huis
Stap 2. Ideale werknemer schetsen
Stap 3 Positionering als werkgever bepalen
Stap 4. Employer Journey in kaart brengen
Stap 5. Starten van de wervingscampagnes
Wervingscampagne
Aansprekende carrièrepagina
Dit doen wij allereerst door een sterke carrièrepagina te maken. U heeft slechts één kans om een goede eerste indruk achter te laten. Wij zorgen dat de carrièrepagina goed weergeeft wat de organisatie zo bijzonder maakt en hoe het is om bij de organisatie te werken. Eventueel kunnen wij hier video storytelling voor inzetten om dit visueel over te brengen.
Vacatures
Vervolgens zetten wij de vacatures op vanuit het werknemersperspectief. Dit wordt nu vanuit werkgeversperspectief gedaan. Potentiële werknemers willen weten wat u als werkgever te bieden heeft – op álle niveaus. We gaan daarom verder dan een korte opsomming van de arbeidsvoorwaarden. We geven inzicht in het organisatieverhaal en zetten vooral in op de ‘what’s in it for me?’ vraag.
Onboarding
Bij het aantrekken van nieuwe medewerkers bent u er nog niet. Het is heel belangrijk dat u ze vast weet te houden. Een goed onboarding programma is hierbij van enorme toegevoegde waarde. Het laat uw nieuwe zorgpersoneel welkom voelen en helpt hun weg te vinden binnen de zorgorganisatie. Wij kunnen u ook bij het opzetten van een onboarding programma volledig ondersteunen.
Bent u op zoek naar een vaste partner in de zorg voor het werven van gemotiveerd zorgpersoneel?
Plan direct vrijblijvend een telefonisch of videogesprek in met Kirsten Baane, oprichter van ZorgPromotor op een datum en tijdstip naar keuze. Zit er geen beschikbare datum tussen? Wij zijn slechts een appje, telefoontje of e-mail van u verwijderd.