Tandarts Today
Over de samenwerking met Tandarts Today
In 2020 hebben de eigenaren van Tandarts Today contact met ons gezocht met de duidelijke hulpvraag om Tandarts Today goed in de markt te positioneren en intern alle neuzen dezelfde kant op te krijgen. Toen was het een kleine tandartsketen van 5 eigen praktijken, maar met een sterke groeiambitie. We zijn begonnen met verschillende strategische sessies om het DNA van de keten goed helder te krijgen. Deze hebben wij vervolgens omgezet naar een aansprekende branding waar zowel het MT als alle medewerkers zich goed in konden herkennen. De missie van Tandarts Today is groeien vanuit een lokaal hart. Hier dragen wij graag ons steentje aan bij.
Vanuit het vormen van het DNA zijn wij het logo, de huisstijl en alle communicatie-uitingen gaan ontwikkelen. Dit hebben wij opgeleverd in een brandbook. In het brandbook staat precies omschreven he de huisstijl gebruikt mag worden, maar ook de organisatiebeloftes en kernwaarden en tone-of-voice staan er in beschreven. Dit vormt een absolute basis en houvast voor alle interne en externe communicatie-uitingen.
De website
Vanuit het goed opzetten van het fundament in een brandbook. Zijn wij verder aan de slag gegaan met het ontwerpen en bouwen van een nieuwe website. De website moest drie doelgroepen aanspreken: praktijkhouders die de praktijk willen verkopen, mondspecialisten die op zoek zijn naar een nieuwe baan en ondernemende tandartsen die samen met Tandarts Today willen ondernemen. Op de website moest vooral duidelijk naar voren komen waarom deze drie doelgroepen het beste uit zijn bij Tandarts Today. Dit is goed gelukt, want Tandarts Today is inmiddels van 5 locaties bij de start gegroeid naar meer dan 20 locaties in 1,5 jaar tijd.
Video en fotografie
Om de boodschap goed over te brengen, hebben wij foto’s en video’s gemaakt op het hoofdkantoor van Tandarts Today en bij een aantal locaties. We hebben op video vastgelegd waarom zowel medewerkers als ex-praktijkeigenaren hebben gekozen voor Tandarts Today. Deze staan als referenties op de website. Ook de foto’s geven goed weer waar Tandarts Today voor staat: Groei, Samen, Lokaal en Vertrouwen.
Vaste communicatiepartner
Na het opzetten van het fundament, is ZorgPromotor de vaste communicatiepartner van Tandarts Today gebleven. Wij helpen Tandarts Today zowel bij interne als externe communicatievraagstukken. Het gaat hierbij zowel om het strategische communicatiebeleid als uitvoerende communicatiemiddelen zoals het verzorgen van de interne nieuwsbrief, het ontwerpen van flyers, relatiegeschenken en social templates. Daarnaast zijn wij verantwoordelijk voor de lokale marketing van meerdere locaties.
"ZorgPromotor begeleidt Tandarts Today met de branding en communicatie. ZorgPromotor weet haarfijn ons saamhorigheidsgevoel dat we als kleine onderneming hadden, te borgen in de inmiddels middelgrote organisatie middels communicatie-advies op maat. Ze zijn creatief en prettig in de omgang, een aanrader om mee te werken!"
Ruben Hoefnagels, directeur Tandarts Today
Benieuwd wat wij voor uw
zorgorganisatie kunnen betekenen?
Plan direct een kennismakingsgesprek in met Kirsten Elenbaas of neem contact op via onderstaande contactgegevens.