Kirsten
“Goede resultaten behalen voor onze klanten geeft mij de meeste voldoening.”
"Goede resultaten behalen voor onze klanten geeft mij de meeste voldoening."
In de zorg werken zoveel welwillende mensen die zich elke dag opnieuw inzetten om de zorg voor iedereen toegankelijk, bereikbaar en van hoge kwaliteit te houden. De zorg heeft echter met enorme uitdagingen te maken. Er is geld, maar het wordt te versnipperd ingezet. Het wiel wordt te vaak opnieuw uitgevonden. Onnodig als je het mij vraagt. Communicatie is de verbindende schakel op elk niveau. Hoe maak je de vertaalslag van beleid naar werkvloer? Hoe zorg je dat een regionaal initiatief ook echt van de grond komt en blijvend de aandacht krijgt die het nodig heeft? Hoe zorg je dat er verbinding ontstaat en blijft tussen stakeholders? Hoe zorg je dat er meer kennisdeling is tussen zorgorganisaties en tussen regio’s onderling? Hoe bind je medewerkers aan je organisatie? Hoe informeer en communiceer je met je patiënten? Allemaal belangrijke vraagstukken wat valt of staat met een goed doordacht communicatiebeleid.
Communicatie staat binnen de gehele zorgsector echt nog in de kinderschoenen en de toegevoegde waarde wordt totaal onderschat. De eerste vraag die mij altijd wordt gesteld is: “Hoeveel gaat het kosten?” Dan ben ik in mijn element… De vraag dient namelijk te zijn: “Hoeveel gaat het mij opleveren?”
Communicatie gaat om begrip, om hoor en wederhoor, elkaar weten te vinden, een gemeenschappelijk doel voor ogen hebben en deze met elkaar nastreven. Communicatie is veel meer dan alleen een middeleninzet, het is de lijm tussen mensen, middelen, processen en systemen.
Strategie- en conceptvorming
Binnen ZorgPromotor ben ik verantwoordelijk voor strategie- en conceptvorming: samen met zorgorganisaties, coöperaties of beleidsmakers aan de slag gaan om een initiatief de aandacht te geven die het verdient. Ik voel mij als een vis in het water als ik de vertaalslag kan maken van beleid naar praktische uitvoering en de betrokken stakeholders mee kan nemen in deze beweging. Of het nu gaat om patiëntencommunicatie, maatschappelijke vraagstukken binnen de regio, interne communicatie of communicatie met en naar zorgprofessionals. Het doel is om samen met een zorgorganisatie dé ‘whats in it for me’ voor alle berokken stakeholders en doelgroepen te vinden om vanuit hier unieke positioneringen en proposities te ontwikkelen en dit met mijn team om te zetten naar aansprekende campagnes.
Levensmotto
Mijn levensmotto is ‘Blijf dicht bij jezelf’. Ik heb best veel meegemaakt, wat ik alleen maar zie als goede levenslessen. Het heeft mij gevormd tot wie ik nu ben. Ik weet nu heel goed waar ik voor sta en wat ik wel en niet wil in het leven. Voor mij is een dag niet gelachen, een dag niet geleefd!
Klantrelatie
Ik zie mijn klanten graag als vrienden. Niet om elke dag bij elkaar op de koffie te komen, maar vanuit de definitie vriendschap! Ik vind dat een relatie uit wederzijds respect en waardering hoort te bestaan. Vrienden behandel je goed en blijf je altijd je best voor doen, zo wil ik ook voor mijn klanten zijn.
Familie
Mijn grootste uitdaging is een goede balans vinden tussen privé en zakelijk. Een mening die bijna elke ‘working mom’ denk ik wel met mij deelt. Met jonge kinderen, een eigen bedrijf en een druk sociaal leven is het soms best hectisch. Toch denk ik dat ik het ‘redelijk’ goed voor elkaar heb. Ons kantoor was gebouwd in de achtertuin, waardoor de scheidslijn tussen huis en kantoor er wel was, maar minimaal. Omdat we behoorlijk zijn gegroeid, zijn we in 2020 verhuisd naar ons kantoor aan het Stationsplein in Goes. Ook hier probeer ik de huiselijke sfeer te creëren. Wie bij ons komt werken, weet dat ze in een familiaire en huiselijke omgeving komen werken. Ik zou het niet anders willen!